Case

Out of the box: bereik je doelgroep met webinars

4 september 2020

Hoe kun je studenten en starters iets teruggeven in deze tijd en tegelijkertijd aan je werkgeversmerk werken?

Hoe kun je studenten en starters iets teruggeven in deze tijd en tegelijkertijd aan je werkgeversmerk werken? Met een webinar natuurlijk! Met maar liefst 80 geïnteresseerde studenten en starters, was de eerste webinar met TNO een feit. Benieuwd naar hoe we studenten en starters in contact hebben gebracht met TNO?

Vrijdag 28 augustus was het zover: onze eerste sollicitatiewebinar samen met TNO. Ons doel? Studenten en starters helpen bij het solliciteren in deze tijd en TNO onder de aandacht brengen bij een relevante doelgroep. Sollicitatietrainingen geven we al jaren: we weten dat er behoefte is aan tips over hoe je het beste solliciteert. Vanaf april zijn we daarom direct gestart met het aanbieden van sollicitatiewebinars: starters willen nog steeds solliciteren, ook in coronatijd!

 

Welke vragen leven er?

Studenten en starters zitten deze tijd met veel vragen over het solliciteren: hoe gaat het nu bij bedrijven? Hoe onderscheid ik me (online) van andere studenten? Hoe moet ik online solliciteren? Ook studenten en starters met een bètaprofiel zitten met deze vragen. En dit zijn juist de starters waar TNO naar op zoek is. Maar hoe zorgen we er dan voor dat TNO zichtbaar is bij studenten en starters met een bètaprofiel? Daar blijkt onze sollicitatiewebinar goed voor te werken!

 

Waarom werkt een sollitatiewebinar voor studenten en starters?

Net zoals in onze fysieke trainingen, creëren we online een meerwaarde voor studenten en starters. Het uitgangspunt is dat deelnemers er echt iets aan moeten hebben:

  • Tips voor hoe je moet solliciteren
  • Vertrouwen in je eigen kunnen en inzicht in je sterke punten
  • Veilige setting om al je vragen te stellen

 

Waarom dan een koppeling met TNO?

De kans dat bètastudenten uiteindelijk bij een werkgever als TNO terecht komen is aannemelijk. Dat betekent ook dat zij geïnteresseerd zijn om te horen hoe een werkgever als TNO aankijkt tegen hun sollicitatie.

 

Na afloop van de training kreeg ik gelijk een aantal uitnodigingen van studenten op LinkedIn, leuk dat ze erna gelijk contact zoeken! De webinar werpt gelijk zijn vruchten af 

- Yvonne Pribnow (TNO)

 

Het voordeel voor TNO:

  • Zichtbaar bij een relevante doelgroep: studenten en starters met een bètaprofiel
  • Bereidheid van studenten en starters om naar het verhaal van TNO te luisteren is hoog: ze krijgen tips en tricks over solliciteren én horen direct hoe een werkgever in de praktijk omgaat met jouw sollicitatie.
  • Lead generator: starters nemen direct contact op

 

Kortom, met een sollicitatiewebinar waarbij TNO aansluit, hebben we meerwaarde gecreëerd voor studenten en starters én was TNO als werkgever zichtbaar bij relevante studenten en starters.

 

Wil je meer weten over hoe je zichtbaar kunt zijn bij je doelgroep? Lees er meer over in onze blog waarbij we zichtbaarheid in de verschillende fases van het STDC-model uitlichten.

Yvonne Pribnow
Yvonne Pribnow
Corporate Recruiter
TNO
Logo TNO