De helpdesk is er voor jou, met twee nieuwe gezichten!
Heb jij onze nieuwste Qompassers al aan de telefoon gehad? Shirley en Thomas vormen samen met Tess de helpdesk, die van 9 tot 5 voor jou klaarstaat!
Zoals je misschien al hebt gehoord werken Lyceo LOB en Qompas voortaan samen. Jij kunt als vanouds rekenen op onze helpdesk, die klaarstaat om jou te helpen. Heb jij onze nieuwste Qompassers al aan de telefoon gehad? Shirley de Beer en Thomas van der Veld vormen samen met Tess Abbenhuis de helpdesk, die van 9:00 tot 17:00 uur voor jou ter beschikking staat.
De vijf meest voorkomende vragen op de helpdesk tot nu toe:
1. Hoe kan ik leerlingen online verplaatsen naar hun nieuwe klas?
Door leerlingen hun klascode te laten gebruiken. Leerlingen kunnen zichzelf verplaatsen door hun klascode te veranderen in hun account. Mocht je als decaan toch je leerling zelf willen verplaatsen, navigeer dan in het leerlingvolgsysteem naar ‘leerling verplaatsen’.
2. De leerling kan de klascode niet aanpassen
Laat leerlingen altijd verdergaan op hun eerst aangemaakte account. Laat ze geen nieuw account aanmaken, maar alleen een nieuw wachtwoord aanvragen, als ze dat zijn vergeten. Als de leerling toch een nieuw account aanmaakt, werkt het niet, omdat de klascode is gekoppeld aan het originele account.
3. De leerling weet de inloggegevens van zijn account niet meer
Als je leerling het e-mailadres of het wachtwoord van het eerdere account niet meer weet, kan de decaan of de mentor deze gegevens in het leerlingvolgsysteem opzoeken en aanpassen. Als de leerling alleen het wachtwoord is vergeten, kan hij zelf zijn wachtwoord aanpassen door te klikken op ‘inloggegevens vergeten’. Al eens gedacht over inloggen via de ELO? Op die manier hoeven leerlingen niet telkens hun inloggegevens in te voeren, maar starten zij Qompas op via Magister of SOM Today.
4. Hoe kan ik als decaan een bestaand stappenplan kopiëren?
Door in het leerlingvolgsysteem in de lijst van je eigen stappenplannen te klikken op ‘nieuw stappenplan’. Selecteer het stappenplan dat je wilt kopiëren en geef die vervolgens een (nieuwe) naam.
5. Waar maak ik als decaan eigen opdrachten aan?
Klik in het leerlingvolgsysteem bij het menu op ‘stappenplan & opdrachten’ en klik vervolgens op ‘eigen opdrachten beheren’. Hier bewerk je zowel je eigen opdrachten als dat je nieuwe opdrachten aanmaak.
Gegevens van de helpdesk
Telefoon: 071 - 581 5590
Whatsapp: 06 - 1049 1208
E-mail: helpdesk@qompas.nl
Vind je het leuk om meer over ons te weten te komen? Bekijk dan de persoonlijke pagina's van Tess, Shirley en Thomas.